Järpens Idrottsförening
Fotboll

Järpens IF nominerade för föreningspris under Tidernas Hockeygala
2022-11-07 12:33

Idag ringde telefonen, inte direkt ovanligt i och för sig... Det ovanliga var innehållet i samtalet.

- "Hej, är det Micael Olsson, ordförande i Järpens IF?"
- "Ja, det stämmer"
- Hej, jag ringer från Svenska Ishockeyförbundet och jag..."
Ja, ungefär så började samtalet som meddelade det som jag strax därefter fick besked om via e-mail:
"Hej Micael Olsson ordförande i Järpens IF!
Grattis till nomineringen till föreningspriset som Svenska Spel kommer att dela ut på Tidernas Hockeygala.
Vi håller tummarna att just er förening blir den som kammar hem priset, vinnaren tillkännages live på galan den 17 november."
Grunden till detta fantastiskt roliga besked är vår tydliga tjejsatsning inom hockeyskolan och att vi tydliggjort detta tillsammans med Maria Rooth som var på besök (höll både ispass och föreläsning) under vår kickoff samt att vi i föreningen har startat våra sociala projekt varav Sportfritids uppmärksammats av ishockeyförbundet.

INTE nog med detta!
Vår klippa som "har bott i ishallen" sedan 1991, Kjelle Carlsson, är nominerad för pris till eldsjäl i Hockeysverige! Utan att veta exakta siffror så har det passerat mellan 600 och 1000 barn under åren han har varit med och kört hockeyskola i Röjsmohallen! Varav de mest framgångsrika måste vara tvillingarna Henrik och Joel Lundqvist som var med i Röjsmohallens tidiga år.
Vi sträcker på oss och åker ner till galan nästa vecka!
Håll tummarna nu!

SVT-inslag